Com funciona Urgències?

 

 

On adreçar-vos si teniu una Urgència

L'Hospital Germans Trias atén les urgències de pacients adults i pediàtrics les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any.

Amb tot, els professionals dels centres d'atenció primària (CAP) i dels consultoris locals us ajudaran a resoldre la majoria de problemes de salut en el seu horari habitual.

Fora de l'horari habitual, diversos centres d'atenció primària del territori disposen d'atenció continuada urgent. Per saber quin és el vostre centre més proper, truqueu al 061 CatSalut Respon. També, podeu consultar a CatSalut.

 

A Germans Trias

El Servei d'Urgències ocupa tota la façana del costat marítim de l'hospital i s'hi accedeix per la carretera de Can Ruti, seguint tot recte un cop passat l'Institut Guttmann. Una gran marquesina ho indica.

En arribar, dirigiu-vos al taulell d'Admissions per explicar el motiu de la vostra consulta. És necessari que porteu:

  • Document d'identitat o passaport
  • Targeta Sanitària Individual

 

Després, espereu un moment a la sala d'espera fins que us avisin per passar a la sala de triatge, on un professional d'infermeria valorarà el vostre problema de salut i prioritzarà la vostra atenció en funció de la gravetat, no pas per ordre d'arribada.

 

En aquest sentit, es distingeixen cinc nivells de gravetat:

  • Nivells 4 i 5: corresponen als pacients que poden esperar sense risc per a la salut, és a dir, als que tenen un estat menys greu. Gairebé el 100% seran donats d'alta després de l'atenció. De fet, en la majoria de casos, poden ser atesos en un centre d'atenció primària
  • Nivell 3: correspon als pacients que requereixen una atenció urgent però no immediata, i que s'atenen als boxs
  • Nivells 1 i 2: corresponen als pacients que necessiten una atenció immediata

 

A les pantalles informatives d'Urgències podreu veure quantes persones hi ha en espera a cada nivell i els temps d'espera.

 

Durant la vostra estada a Urgències

  • Expliqueu amb detall el vostre problema de salut i indiqueu si preneu algun medicament o si teniu al·lèrgies
  • És possible que, en cas que necessiteu proves diagnòstiques o actuacions terapèutiques, hagueu de signar un consentiment informat
  • El professional mèdic decidirà si és necessari o no que ingresseu o que us quedeu en observació. Si cal que ingresseu, l'equip sanitari us comunicarà el trasllat a planta. Si us donem l'alta, us lliurarem un informe i, en cas necessari, receptes dels medicaments prescrits
  • Podreu estar acompanyats d'una sola persona a la consulta o al box. La resta d'acompanyants hauran d'estar a la sala d'espera
  • Els pacients menors d'edat sempre hauran d'anar acompanyats d'un familiar o tutor legal
  • En cas de disposar d'un Document de Voluntats Anticipades, i si la situació ho requereix, és indicat de comunicar-ho

 

Justificant

Si necessiteu un justificant de la vostra estada a Urgències us podeu adreçar al taulell d'Admissions. Cal que porteu el vostre document d'identificació.

 

Facilitadora

Si teniu qualsevol dubte o necessiteu una atenció especial, podreu parlar amb la facilitadora, que és una professional mediadora entre l'equip mèdic i els pacients.

 

Dilluns a divendres: 7h a 21h

Dissabte i diumenge: 9h a 17h

 

Trobareu tota la informació detallada en aquest document.

 


Altres informacions útils